LVM būvētie meža ceļi nodrošina kokmateriālu transportu

Sakarā ar šķīdoni VAS «Latvijas Valsts ceļi» pārvaldītajos vairāk nekā 40 grants autoceļu posmos ieviesti īslaicīgi masas ierobežojumi, bet augstās kvalitātes AS «Latvijas valsts meži» meža ceļi klientiem nodrošina iespēju saņemt kokmateriālus.

Piepildoties sinoptiķu prognozēm, šī gada janvārim un ziemai kopumā kļūstot par siltāko Latvijas meteoroloģisko novērojumu vēsturē, ceļa pamatnei pārmitrinoties, grants seguma ceļu nestspēja būtiski samazinās un smagais transports var ceļus sabojāt neatgriezeniski, uzskata valsts autoceļu tīkla pārvaldītājs.

Valsts autoceļi neiztur

Pēc VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) informācijas, 40 ceļu posmos ir liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām –Aizkraukles un Saldus apkārtnē – pa 7 posmiem, Limbažu apkārtnē – 6 posmos, Valmieras apkārtnē – 5 posmos un Tukuma apkārtnē – 4 posmos. Masas ierobežojumi ir ieviesti arī atsevišķu ceļu posmos Cēsu, Dagdas, Kuldīgas, Ogres, Rīgas un Smiltenes apkārtnē.  Aktuālā informācija par ieviestajiem ierobežojumiem ir ievietota LVC mājaslapā.

Pareizas tehnoloģijas nodrošina ceļu nestspēju

AS «Latvijas valsts meži»  būvētie meža ceļi, ievērojot pareizas būvniecības tehnoloģijas un atbilstošus būvmateriālus, ļauj nodrošināt kokmateriālu transportu. «Tieši izmantoto materiālu – smilts un grants – kvalitātes prasības ir tās, kas šobrīd nodrošina ceļu nestspēju. Skaidri redzams, ka augstās prasības līgumos un kvalitātes kontrole ir pamatotas,» piebilst Ingus Barviķis.

«Lai nodrošinātu līgumsaistību izpildi mūsu klientiem tieši ar to produktu, kas konkrētajā brīdī klientam ir nepieciešams, ir jāveido noliktava un kokmateriāli jāuzkrāj krautuvēs pietiekamā apjomā, lai, neraugoties uz laika apstākļu ietekmi, varētu nodrošināt koksnes plūsmas nepārtrauktību. Gada sākumā šo uzkrājumu ir jāveido apjomīgāku, lai pavasara šķīdoņa laikā būtu piegādēm pieejami kokmateriāli. Tomēr, ņemot vērā šī gada silto ziemu, jau pašreiz daļa kokmateriālu krautuvēs nav pieejami piegādēm tieši ceļu stāvokļa dēļ. Tādēļ izstrādi turpinām vietās, kur ceļi ir pieejami un pašreiz nepieejamās krautuvēs sakrautos kokmateriālus piegādāsim sausākos vai sala laikapstākļos, tādējādi nepasliktinot ceļu stāvokli,» skaidro LVM Loģistikas kvalitātes vadītājs Raimonds Šulcs.

AS LVM Meža ceļi nodrošina koksnes plūsmu

Sala trūkums ieviesis būtiskas korekcijas plānoto mežizstrādes darbu un kokmateriālu transportēšanas jomās. Taču, pateicoties AS «Latvijas valsts meži» (LVM) ilgtspējīgai meža ceļu politikai, ievērojot noteiktu braukšanas intensitāti, tiek nodrošināts kokmateriālu transports arī mitrās teritorijās.

Vidzemes, Zemgales, Latgales reģionos siltās ziemas laikapstākļi plānotās piegādes ietekmē diezgan būtiski – ir nepieciešams pielāgoties mainīgajiem laikapstākļiem, lai nodrošinātu koksnes plūsmas nepārtrauktību. Kopumā piegādes tiek nodrošinātas un līgumsaistības ar klientiem izpildītas.

«LVM mērķtiecīgi strādā, lai nepārtraukti uzlabotu mežizstrādes un piegāžu plānošanu, un maksimāli izmantotu labos laika apstākļus (sausa vasara un rudens, sals ziemā) pārmitru cirsmu izstrādei, savukārt cirsmas ar labiem izstrādes apstākļiem varētu izstrādāt nelabvēlīgos laika apstākļos. Šobrīd mitrās cirsmās organizēt mežizstrādes darbus būtu neprāts, taču arī citu cirsmu pievešana un izvešana ir apgrūtināta. Skatoties mūsu karšu slānī, kas kalpo kokmateriālu loģistikas piegāžu plānošanai, arvien vairāk parādās «sarkanu» jeb slēgtu ceļu, kas nozīmē, ka kokmateriālu transportēšana šajā ceļā nevar notikt. Diemžēl šobrīd laika apstākļi ir ļoti nelabvēlīgi ceļiem. Sala nav ne dienā, ne naktī. Turklāt ir regulāri un liela apjoma nokrišņi, saule spīd reti. Ceļi ir tik pārmirkuši, ka daudzi no ierastajiem risinājumiem vairs nav izmantojami,» skaidro «LVM Infrastruktūra» Ekspluatācijas un uzturēšanas vadītājs Ingus Barviķis.

LVM turpinās ieguldīt līdzekļus meža infrastruktūras, t.sk. ceļu attīstībā un uzturēšanā, lai meža nozarei būtu iespēja turpināt darbu un arī sliktos laika apstākļos saņemt izejmateriālu.

Aktīvi rit arī tehniku un tehnoloģiju pētījumi gan mežizstrādē, gan transportēšanā – kā saudzīgāk strādāt smagos apstākļos, nenodarot lielāku kaitējumu augsnei, ceļiem, u.c. Mežizstrādē, piemēram, var izmantot platākas ķēdes, vieglāku tehniku, citus darba paņēmienus, savukārt transportēšanā aktuāla ir CTI jeb riepu spiediena kontroles sistēma.

Avots: AS «Latvijas valsts meži»

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.