Vērtīgo koku un aleju ciršana ceļmalās raisa plašu rezonansi sabiedrībā. Lai gan satiksmes drošība ir galvenais aspekts, tomēr ir jāizvērtē katra vērtīgā koka ciršanas nepieciešamība pirms attiecīgo lēmumu pieņemšanas. To uzsver Saeimas Vides un klimata politikas apakškomisijas deputāti, aicinot atbildīgajām iestādēm pārskatīt regulējumu koku ciršanai gar autoceļu malām un ceļu kopšanai.
Apakškomisijas deputāti 19. decembra sēdē Satiksmes ministrijai uzdeva izveidot darba grupu kopā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, Latvijas Pašvaldību savienību un vides aizsardzības organizācijām. Darba grupai uzdots izvērtēt normatīvo regulējumu koku ciršanai gar autoceļu malām un ceļu kopšanai, ņemot vērā satiksmes drošību. Tāpat nepieciešams iedzīvināt ainaviskā ceļa statusu un regulējumu, kā arī izvērtēt ceļu būves standartu iespējamās izmaiņas, kas ļautu saglabāt vērtīgos kokus, lēma deputāti.
Latvijas Valsts ceļu (LVC) pārstāvji sēdē deputātus informēja, ka nesen visā valstī intensīvi tika izcirsti papeļu stādījumi, kā arī norādīja uz koku alejas ciršanas gadījumu Tukuma novadā. Praksē gan pastāvot dažādi koku ciršana iemesli. Ir gadījumi, kad koki tiek novākti arī pēc pašvaldības vai privātpersonu ierosinājuma.
Apakškomisijas deputāti arī akcentēja, ka vecās alejas gar ceļiem ir Latvijas kultūrvēsturiska vērtība, kuru būtu svarīgi saglabāt.
Tāpat deputāti rosina izmaiņas Autoceļu likumā, lai noteiktu, ka, veicot būvniecības, rekonstrukcijas un uzturēšanas darbus, ceļu malās pēc iespējas jāsaglabā vides daudzveidība un kultūrvēsturiskā ainava.
Avots: Saeima
Vērtīgo koku un aleju ciršana ceļmalās raisa plašu rezonansi sabiedrībā. Lai gan satiksmes drošība ir galvenais aspekts, tomēr ir jāizvērtē katra vērtīgā koka ciršanas nepieciešamība pirms attiecīgo lēmumu pieņemšanas. To uzsver Saeimas Vides un klimata politikas apakškomisijas deputāti, aicinot atbildīgajām iestādēm pārskatīt regulējumu koku ciršanai gar autoceļu malām un ceļu kopšanai.
Apakškomisijas deputāti 19. decembra sēdē Satiksmes ministrijai uzdeva izveidot darba grupu kopā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, Latvijas Pašvaldību savienību un vides aizsardzības organizācijām. Darba grupai uzdots izvērtēt normatīvo regulējumu koku ciršanai gar autoceļu malām un ceļu kopšanai, ņemot vērā satiksmes drošību. Tāpat nepieciešams iedzīvināt ainaviskā ceļa statusu un regulējumu, kā arī izvērtēt ceļu būves standartu iespējamās izmaiņas, kas ļautu saglabāt vērtīgos kokus, lēma deputāti.
Latvijas Valsts ceļu (LVC) pārstāvji sēdē deputātus informēja, ka nesen visā valstī intensīvi tika izcirsti papeļu stādījumi, kā arī norādīja uz koku alejas ciršanas gadījumu Tukuma novadā. Praksē gan pastāvot dažādi koku ciršana iemesli. Ir gadījumi, kad koki tiek novākti arī pēc pašvaldības vai privātpersonu ierosinājuma.
Apakškomisijas deputāti arī akcentēja, ka vecās alejas gar ceļiem ir Latvijas kultūrvēsturiska vērtība, kuru būtu svarīgi saglabāt.
Tāpat deputāti rosina izmaiņas Autoceļu likumā, lai noteiktu, ka, veicot būvniecības, rekonstrukcijas un uzturēšanas darbus, ceļu malās pēc iespējas jāsaglabā vides daudzveidība un kultūrvēsturiskā ainava.
Avots: Saeima