AS «Latvijas valsts meži» (LVM) uzsākusi darbu pie pētījuma sagatavošanas par alternatīvu un Latvijas apstākļiem inovatīvu pieeju meža autoceļa būvniecībā uz vājas nestspējas gruntīm – koka pāļu izmantošanu, lai šķērsotu lokālus, bet salīdzinoši dziļus kūdras ieslēgumus.
LVM kopā ar būvprojektu izstrādātājiem ir atradusi dažādus risinājumus lokālu kūdras slāņu pārvarēšanai līdz 3,5 metru dziļumam.
2021. gada rudenī LVM Rietumvidzemes reģionā plānots izbūvēt meža autoceļu, šķērsojot purvainu teritoriju, kur problemātiskā kūdras slāņa biezums 250 metru garumā ir no 3,1 metra līdz 4,8 metriem. Tāpēc LVM plāno izmantot koka pāļus, kuru konstruktīvais risinājums ir piemērots arī kokvedējiem, kuru pilnā masa nepārsniedz 52 tonnas.
LVM veiks pētījumu, lai noskaidrotu, cik izturīgs un stabils ir šāds risinājums. Plānots, ka kūdras slānī izbūvētais koka pāļu posms tiks novērots 2 gadus, un monitoringa programmas uzsākšana paredzēta 2021. gada rudenī.